Seminar i samarbeidsutvikling - SAMKOM


Bakgrunn

De fleste bedrifter lærer raskt at suksess handler mer om tillit, service og kompetanse enn om lave priser. Det betyr at i det lange løp er bedriftens holdninger og kompetanse vel så viktig som produktene man i øyeblikket selger. Kvalitet i denne sammenheng er alt som skjer i bedriften som har innflytelse på kundens opplevelse av å få et produkt og en service som tilfredsstiller hans/hennes behov. I denne definisjonen inngår ikke bare teknologi og systemer, men like meget en intern kultur som er opptatt av og som på en naturlig måte prioriterer kvalitet i forhold til kunden. Sentralt i en slik kvalitetsbevisst kultur er samarbeid, trivsel og effektivitet. SAMKOM er et seminartilbud til enkeltpersoner, bedrifter, organisasjoner og institusjoner som er opptatt av kvalitet i sin organisasjon, og som ønsker å utvikle en intern kultur preget av samarbeid, trivsel og effektivitet.

Målsetting
SAMKOM er et seminartilbud som gir både teoretiske kunnskaper og praktiske erfaringer i:

  • Hva godt og effektivt samarbeid er

  • Hvordan godt samarbeid kan etableres

  • Min egen adferd i samarbeidssituasjoner

  • Hvordan jeg kan bli dyktigere til å samarbeide med andre


Innhold og form
SAMKOM stiller ingen spesielle krav til deltakerenes kunnskaper og erfaringsbakgrunn. Deltakerene bør imidlertid være motivert for å delta og sette seg inn i temaene.

SAMKOM har en seminarform som består av korte forelesninger, diskusjoner i plenum, gruppearbeid og individuelle øvelser. Deltakerene må være forberedt på at seminaret kan vare noe utover kveldene.
SAMKOM er beregnet for inntil 21 deltakere. Det optimale antall er 15 deltakere.


Varighet
SAMKOM går over 3 dager. Det begynner kl 0900 første dag og avsluttes kl 1600 tredje dag.

Seminaret kan arrangeres i ulike former. For eksempel som et kveldsseminar eller som et helgeseminar. Det kan arrangeres både som bedriftsinternt eller som åpent seminar.
Seminaret er velegnet både for bedrifter og offentlige virksomheter.


Pasted Graphic